Iarnă grea

M-am trezit devreme.  E dimineaţă, 9 februarie. Înfrigurat, încep să scormonesc după şosetele de ski, care acoperă gamba. Urmează colanţii cu fleece, şi pantalonii de tură. Tricoul,bluza de corp şi polarul, în partea de sus, aşa cum m-a învăţat un nene cu ceva experienţă într-ale iernii, acum ceva ani, în Făgăraş. Montez repede gluga pe geaca de Gore-tex, îi strâng brâul interior, izolându-mă complet.  Bocancii mă aşteaptă cuminţi, leg şireturile, şi agăţ capsa parazăpezilor în ei. Ezit puţin, parcă aş pune şi colţarii. Închid toate fermoarele posibile, trag  în mâini mănuşile, după care urmează supramănuşile. Sper să fie destul.

-Bunăziua, o pâine cu cartof, te rog.

Domnişoara îmi zâmbeşte, punându-mi  pe tejghea pâinea.

Totuşi, locuiesc în Constanţa, nu în vârful muntelui. De ce trebuie să ningă atât?! Serios, ce mama dracului, e o stare permanentă de cabană la mine acasă. Nici la birt nu mai pot să merg făr’ să dau o juma’ de oră la zăpadă, ca să pot ieşi din curte. Ditamai floconii se tot scutură din ceriu, de parcă au ieşit cu plus la inventar. Nu, nu mă plâng de trafic, puţin îmi pasă, oricum merg pe jos de luni întregi, dar până şi mersul pe jos a devenit o aventură atunci când, ca să-mi iau un pachet de ţigări, trebuie să escaladez un troian de zăpadă viscolită lăbărţat pe toată lăţimea drumului. Şi, serios, pentru doi morcovi de la piaţă, de când am ajuns să port masca de ski?! Alb în stânga, alb în dreapta, pluguri pe străzile mici canci, că doar primaru-i la carnaval. Drept care am elaborat un ghid de iarnă la mare.

1. Niciodată să nu ieşi singur din casă. Nu uita, pe creste, cel mai bun ajutor ţi-l dă partenerul de tură.

2. Pioletul. Scula cea mai sfântă, mai sfântă chiar decât ciocanul lui Thor.

3.Un primus nu trebuie să-ţi  lipsească. Poţi rămâne blocat câteva zile între chioşcul de ziare şi staţia de troleu, supa caldă iţi va fi un aliat de nădejde.

4. Toate traseele sunt nemarcate, aşa că ai face bine să-ţi stabileşti puncte de reper, dacă te rătăceşti.

5. În caz de pericol iminent, nu ezitaţi să sunaţi la Zero-SALVAMONT. De la dispeceratul naţional Salvamont, veţi fi redirecţionaţi către serviciul Salvamont Constanţa.

3 gânduri despre “Iarnă grea

  1. =)) come on, nu poa sa fie asa rau…mie-mi place de mor, iarna ca asta n-am mai avut de cand eram mica. Pacat ca o dat tata sania 😦

    • bai, eu vreau sa ies cu skiurile prin oras.:)) Nu-i asa rau, da-s eu mai ursuz azi, si am temperament de fomeie, adicatelea exagerez

  2. Sa vezi vara asta cat de caniculara o sa fie ! ! ! Sa stii ca echipamentul electronic nu te ajuta cu nimic pentru ca ingheata .

Lasă un comentariu