Pentru că suntem toți copii

Suntem trecuți de mult de vârsta adolescenței, avem bărbi crescute aspru pe chipuri, avem riduri câteodată, muncim și ne gândim la viitor. Dar ori de câte ori simțim pământul fugindu-ne de sub picioare, alergăm acolo unde știm că ne este locul. Lângă părinți, aproape de glasul cald al mamei, pe care îl auzi și stii că nimic rău nu se mai poate întâmpla, lângă mâna aspră și grea a tatălui, pusă pe un umăr al tău, simțind-o ca un scut imposibil de distrus. Bărbații, punem capul pe pieptul iubitelor și suspinăm în tăcere. Femeile ne umezesc cămășile cu lacrimile lor , înghesuindu-se la pieptul nostru de parcă ar vrea să se cuibărească în suflete. Creștem, dar paradoxal creșterea noastră  este o permanentă întoarcere către diminețile când ne trezeam și nu aveam altă grijă decât să fim copii. Eu zâmbesc cu toată inima amintindu-mi de învățătoarea mea, și de cireșele culese de ea pe care  ni le aducea de 1 iunie. Ne  iubea. Ne iubește încă, iubirea este apanajul oamenilor buni, și un lux mult prea mare să și-l permită  oricine. Azi îmi miroase a cireșe coapte, roșii, cărnoase. Anul trecut am primit de la mama două prăjituri mari. Nu a interesat-o că am 26 de ani. Sunt copilul ei și atât. Anul ăsta nu o mai am pe mama lângă mine. M-a trezit tata în schimb, cu un ”la mulți ani, azi e rândul tău să dai de băut”. Și oamenilor buni, pe care i-am cunoscut, și care stau frumos în sertarele cu ”merită să fie iubiți” le spun la fel. La mulți ani, nouă, oamenilor mici închiși în monstruozitățile astea de carcase, în care ne lovim mai tare când atingem pământul cu genunchii.

 

Un gând despre “Pentru că suntem toți copii

Lasă un răspuns

