Avalon

Cumva, orice lac este vrăjit, păstrează o fărâmă din Avalon, și aș paria convins pe posibilitatea ca orice lac să adăpostească în adâncurile lui o Doamnă din Lac, o Nimue pentru fiecare. Am mers agale, fără țintă, am ales dogoarea soarelui de la prânz doar ca să scap de tăcerea apăsătoare din casă. „Oamenii au chipuri schimonosite” mi-am zis în gând, privindu-i. Treceau grăbiți, posomorâți, și își alungau de pe fețe orice urmă de zâmbet. Cărau pungi cu zarzavat, carne, lapte, cărau pungi cu lucruri inutile. Fericirea nu încape în pungi de Cora. Nu am luat în seamă pe nimeni, țiganii mă îmbiau să cumpăr ridichi de lună și salată  verde la suprapreț. Am râs înfundat. Ridichi de lună- de la periheliul de aseară or fi fost, când am văzut o Lună ca o roată de cașcaval, deasupra plopilor înșirați pe bulevard. Mă temeam puțin, am crezut pentru o clipă că, de mare ce era, se va fi prăbușit.

Am ajuns pe malul lacului, căutam un loc ferit, unde să nu întâlnesc oameni grăbiți cu bucăți de lună în pungi. Am aprins încet, ca într-o peliculă filmată în slow motion, o țigară.  Luciul apei încremenise. Și lacul meu, cu gunoaiele lui de la mal cu tot, are măreția lui, are ceva regal în nemișcarea lui. Mi-ar fi plăcut să fii aici. Să stăm departe unul de altul, în plin soare, să ne îndepărtăm atât cât să ni se facă dor, să ne jucăm de-a polii magnetici pe două capete de bancă, să ne bălăcim albastrul în albastru  până când în mijlocul apei vor răsări vârtejuri. Am un lac, și îmi pare prea mare pentru unul singur, am un lac pentru doi.

În spatele ochilor închiși de prea mult soare, un chip refuza cu îndârjire să se estompeze de pe retină, în miezul zilei, când fierbea ca într-un cazan Avalonul meu ad-hoc.

Lasă un răspuns

