Yesterday

Cine-şi mai aduce aminte de copilărie, atunci
când ieşeai dimineaţa în ger, încercând să prinzi
fulgii mari cât un porumbel pe limbă? râdeai şi
habar nu aveai de nimic altceva, nu ştiai că
în ţeava îngheţată de apă de la pompa bunicilor
timpul stătea să explodeze, o furtună nebună,
nimic altceva, şi te-ai trezit deodată în pielea
crescută prea repede, încremenit în poziţie de
drepţi, salutând uniforme cazone în ianuarie
să trăiţi dom’ colonel, eu nu vreau să merg
în armată, mai am în curtea bunicii câţiva
fulgi după care să alerg, nu i-am prins pe toţi
ieri, dom’ colonel, nu-mi spuneţi dumneavoastră
câţi ani am, mie-mi stăruieşte în nări
mirosul de la plita din bucătărie, scoate fum
şi bunicii mei au îmbătrânit, nu mai ştiu să o
astupe aşa cum trebuie, au uitat să vopsească
şi gardul, e verde de ieri, de când aveam şapte
ani,mamaie se apleacă în genunchi să bage lemne în sobă.
Ai hohoti prosteşte aruncând cu bulgări în Lăbuş
era comic aşa, cu zăpada proaspătă atârnând pe
mustăţi, strigam tataie, uite, Lăbuş a îmbătrânit
ca matale, ţie cine ţi-a aruncat cu zăpadă în
păr, tataie zâmbea blând, o să-ţi dea şi ţie
cu zăpadă în păr vremea, acum veniţi dumneavoastră
domn’ colonel, cu sufletul ăsta negru, să mă
luaţi de acasă, la unitate nu e zăpada atât de albă
şi-s multe urme de coate şi genunchi târâş, eu
vreau să trăiesc drept şi mândru, aşa e dat
nimeni nu îmi terfeleşte copilăria prin zăpada
duhnind a praf de puşcă, am zis-o aprig, atât
de aprig că m-au lăsat la vatră, unde toate
lucrurile din podul bunicilor au luat-o razna,
fusul vechi sfredeleşte un calup de săpun de casă
funia de cânepă îşi face singură un nod de ştreang
şi tataie nu mai e acolo, să le vorbească frumos
şi să le potolească aşa, ca prind minune, fiecare
lucru la locul lui, ar fi spus, înima stă în piept
şi nimeni nu calcă pe ea, noaptea se doarme ,
şi ziua frumos ar fi să stăm pe scări şi să fumăm
tutun, în timp ce în sat latră câinii a ger şi
a vreme pierdută, să vorbim nimicuri, să vorbim despre noi.

Lasă un răspuns

