Încă mai există speranţă

Bem a doua cafea,(la filtru, câh! asta am la birou, da’ măcar e cofeină) şi lumea capătă puţină culoare. Mai ales că azi dimineaţă am crezut în oameni din nou, pentru puţin.
Mă trezesc buimac, fierb zeama neagră pe fugă, răscolesc după o cămaşă călcată în timp ce trag dintr-o ţigară şi mă uit la ceas. Am întârziere la program mai rău ca C.F.R-ul, aşa că sar în lift val-vârtej, dau bună dimineaţa unei cucoane necunoscute, căscând înfundat, şi alerg către tramvai. 16-le era în staţie. Urc, şi-mi fac loc la jumătate, înghesuit. O mână mă trage uşor de haină. Întorc capul, şi văd o puştoaică frumoasă, pistruiată, la vreo 15 ani, cu ciorapi prăzulii şi un sacou de uniformă. Nu am apucat să deluşesc ce scria pe ecuson. Zâmbeşte, şi îmi spune:
-Luaţi loc, vă rog.
Mă simt de parcă m-a lovit ceva contondent în moalele capului. Mi-a spus asta natural, fără ironie sau făţărnicie.
-Mulţumesc,domnişoară, dar nu e nevoie. Habar nu aveam cum să reacţionez.
-Eee, face ea, luaţi loc, eu cobor la a doua, şi oricum la şcoală stau jos toată ziua.
S-a ridicat şi aproape că m-a obligat să mă aşez.Nu am decât 25 de ani.
Părinţi care încă mai creşteţi asemenea copii, cinste vouă.

Lasă un răspuns

