Nichita la ceas de noapte

Pleoapele ne erau din ce în ce mai grele. Stătusem la palavre de zile întregi,cuvintele se revărsau în fluxuri, vorbele-i erau moi, albăstrui, şi mâna tremurândă se îndrepta deseori acuzator către mine.
-Copile, eşti un prost. Tu chiar crezi că adâncimile astea ale tale le acoperi cu o pietricică.
-Dar…Nichita, nu sunt…nu sunt chiar atât de gol, ripostez paşnic, lipsit de apărare în faţa lui.
-Eşti gol, copile, eşti atât de gol încât văd porţile cimitirelor lumii prin tine. Şi umbra aceasta care-ţi atârnă de umărul drept, până şi umbra aceasta, care ştiu că este a ei, ţi-ar fi îndestulătoare să te umpli, străveziule! şi aproape că ţipa, fixându-mă ultramarin. Dar tu,nu şi nu, continuă el, tu refuzi să-ţi pleci capul, îţi refuzi dreptul să zâmbeşti din nou, şi alegi să umbli cu prăpastia asta a ta de suflet, în care trânteşti câte-un bolovan. Nu te-ai săturat să-i asculţi cum cad?!
Mi-era ruşine cu mine, mi-era ruşine şi că sunt om în acele clipe de paroxism. Avea un fel numai al lui de a spune lucrurilor pe nume, înălţându-l pe treapta celor ce nu pier.
-Copile, putrezeşti cu sufletul descoperit.
Atunci mi s-a făcut teamă, şi luându-mi „la revedere” pentru un timp, am plecat cum mai plecasem de atâtea ori. Ştiam că la întoarcere el va fi tot acolo, încercănat, şi mă va înjura părinteşte. Îmi striga din urmă crâncen, a aducere aminte
-Când V-aţi zărit, aerul dintre voi
şi-a aruncat dintr-o dată
imaginea copacilor, indiferenţi şi goi,
pe care-o lasă să-l străbată.

Oh, v-aţi zvârlit, strigându-vă pe nume,
unul spre celălalt, şi-atât de iute,
că timpul se turti-ntre piepturile voastre,
şi ora, lovită, se sparse-n minute.

Ai fi vrut să o păstrezi în braţe
aşa cum ţii trupul copilăriei, întrecut,
cu morţile-i nerepetate.
Şi să o-mbrăţişez cu coastele-ai fi vrut.

Lasă un răspuns

