Subiecte Bacalaureat 2011, proba E. Respins

Mi-am dat seama că nu se gândea întotdeauna la o eventuală despărţire; asemenea gânduri,
cumplite, le respingea cu dârzenie întreaga ei fiinţă. Dar bănuia că viaţa aceasta, trăită împreună clipă
de clipă, miracolul acela, a două făpturi necontenit prezente una pentru alta, nu va putea dura. Îsi
dădea seama, zărindu-mă uneori în faţa raftului cu cărţi, că în curând mă va cuprinde vechea mea
patimă, si că atunci munca mă va fura de lângă ea ceasuri si zile întregi. Stia că setea mea de creaţie,
de scris, a fost numai adormită, că ea nu va putea fi definitiv stinsă. Se împăcase cu acest destin –
despărţirea noastră pentru lungi, chinuitoare intervale – dar l-ar fi voit cât mai târziu împlinit.
Câteodată îsi spunea că e imorală cu dragostea ei strivitoare, că un om nu poate trăi fără să
muncească si mai ales un artist nu are dreptul să-si îngroape talentul într-o dragoste fericită, si pentru
fiinţa ei cinstită îndoielile acestea erau chinuitoare. Dar întotdeauna sfârsea prin a-si spune că, moral
sau imoral, bine sau rău, toate acestea n-au nimic de-a face cu adevărata, tainica dragoste; că
întâlnirea noastră este singurul lucru esenţial, real, iar toate celelalte – muncă, creaţie, talent, onoare
si câte vor mai fi – nu preţuiesc nimic, căci toate sunt zădărnicii omenesti ale pământului…

Bacalaureatul ăsta îl mai dădusem odată.Şi pare-mi-se că l-am picat, din cauze necunoscute. O fi fost de vină comisia. Sau chiar nu învăţasem nimic, cine ştie. Dar mai sunt câteva sesiuni de reexaminare.

2 gânduri despre “Subiecte Bacalaureat 2011, proba E. Respins

Lasă un răspuns

