În loc de "La mulţi ani"

Ştiu că ai dorinţe ascunse, dorinţe
care unor li s-ar părea nenaturale
Ştiu asta, pentru că noi suntem la fel
avem o lume a noastră, dincolo
de orice altă lume, unde nimic
nu merge cum trebuie, dar
paradoxal, există ordine în tot haosul
ăla, din care ieşim de fiecare dată
cu genunchii juliţi şi capul spart.

Mai ştiu, prietene, că nu îmbătrâneşti
cum îmbătrânesc oamenii de rând
îmbătrâneşti în sens invers, revoltător,
pişându-te pe direcţia stânga-dreapta a
acelor de ceasornic, cronometrat
câte o oră inversă la fiecare micţiune
motiv pentru care părul nu are să
albească, o să fie înlocuit, în câţiva ani
de o tigvă cheală, de nou născut.

Am citit în cuvintele tale, ca în ziar
că nu găseşti în Kafland cadoul perfect
aşa că ţi-am ambalat fain frumos,
în hârtie notarială, cu parafă şi acareturi
ce am crezut eu de cuviinţă că-ţi va fi util
un sclav, să desfacă nenumăratele beri
să toarne, puţin câte puţin vodka seacă
şi să-ţi aprindă ţigara, un sclav,
într-un act de donaţie
Subsemnatul, în deplinătatea facultăţilor
mintale, mă angajez să cedez cu titlu gratuit
şi fără nicun un fel de pretenţie la contraprestaţie
numitului Dan, primul meu născut
la împlinirea vârstei de optsprezece ani
dimpreună cu o (una bucată) tavă de argint
plină cu struguri din care curge vin
Şi sincerele mele urări de viaţă
atât de lungă încât
nici cocoţat pe Chomolunga
să nu-i vezi capătul.

Un gând despre “În loc de "La mulţi ani"

Lasă un răspuns

