până şi toamna şi-a muls cel din urmă sân de musturi

Te-am minţit cu gura închisă, fără ca urmă de cuvânt
să-mi înnegrească marginile buzelor ca pe un horn
te-am minţit câd desenam spirale pe spatele tău
cu mâna stângă. degetul arătător era cel mai mincinos
dintre toate, desena ba cercuri , ba cuburi în 3d
pe deasupra umărului tău. Ceasul bate mult după miezul nopţii
dracu ştie cât, şi ăştia continuă să-mi dea de băut
mă căznesc cu un pahar mic, frumos striat, albastru
în care din când în când cineva toarnă
ba bere, ba alte mizerii, cu care evident, eram obişnuit
femei goale, altele decât tu, înjurături de mamă
sau placente cu copii gata născuţi
Auzi, tu ştii să citeşti cu ochii închişi? Eu
aşa beat cum sunt , o să-ţi scriu o poveste
plecând de deasupra fesei drepte , cu unghia
ascuţită bine, să te zgârii până la sânge
aşa , ai să porţi istoria veşnic cu tine,
şi când mă vei fi scuipat din amintire ca dintr-un tun
vor veni şi alţii , minunându-se deasupra fesei,
de grafia mea, atât de urâtă şi tremurată.
Or să te jupoaie, iubito,păstrându-ţi pielea
o biblie-pergament, ai naibii pelerini,
cu pantalonii lor lăsaţi în vine!
Mă întrebasei mai ieri de frunzele alea
căzute, cum că de ce au căzut, şi nu ştiam
ce să-ţi răspund, uite, de-asta m-am îmbătat,
când sunt beat, ceaţa se ridică de pe lucruri,
tac atât de mult , desigur nu la fel de frumos ca tine ,
dar tac, mult , până ajung să văd ,
într-o lumină clară, profetică, frunzele
au căzut pentru că tu stăteai goală
întinsă în patul meu, împrăştiai un miros dulceag
de femeie fertilă în camera proaspăt zugrăvită.
îţi aruncasei lângă pat bluza aia cu sâni frumoşi
parcă ştiai că taică-miu, beat , a vărsat o jumătate
din damigeana de vin , şi nu o să mai am de unde
să-ţi spun poezii, cum te obişnuisei.

7 gânduri despre “până şi toamna şi-a muls cel din urmă sân de musturi

  1. basule, trebuie să ne băgăm la niscaiva cursuri dă poietică intensivă că văd că toamna, pe lângă apucăturile semiperverse, te aruncă şi-n apologia kitsch-ului şi e păcat de bruma imaginaţiei care cade bine p-acile, prin anumite părţi ale textului, da-i fuţi orizontul când ţi-e lumea mai dragă! am pretenţii de la tine, ce dracu? discurs controlat sau delir lingvistic, ce facem aici?

Lasă un răspuns

