Partituri

Chitara îmi cânta, în braţe strânsă bine
pătrunsă de o taină-adâncă
Despre un zbor spre insulele-Aleutine
De simfonii nescrise încă

Pe grif, perechi de mâini necunoscute
Solfegiau în si bemol major
Aceste note, aceste note-acute
Slujeau iubirii noastre drept decor

Chitara îmi cânta, vibrând la unison
Cu ceasul lumii, veşnic şi alert
Din ton în ton, din semiton în semiton
Adu-mi, iubito-aminte, mâine să te iert.

De portativele mânjite cu cerneală
De notele-nşirate neglijent pe pagini
Am să te iert de emisfera australă
pe care-o desenasei fără margini.

Când ai venit, şi muzica tăcuse
Ne-aşteaptă începând de azi o lungă iarnă
Cu şemineuri reci, cu umeri goi
ne-aşteapt-o lungă iarnă-n doi
în care învăţăm pe do, pe re şi mi să se aştearnă
sub noi, cuminţi şi descompuse.

4 gânduri despre “Partituri

  1. Ştiu, desigur. Dar vezi…şi aici nu caut să mă motivez, eu nu îmi recitesc textele, pentru că le scriu sub impulsul momentului. Şi unele clipe-mi sunt aşa dragi încât nu vreau să le schimb, chiar dacă am oripilat prozodia sau lexicul.
    Citeşte ce am aici ca pe o altfel de bătaie de inimă. Una singură.

Lasă un răspuns

