Mersul la curvă

Primul a intrat generalul, frumos, înalt

îmbrăcat  ca de sărbătoare

cu un picior călare peste celălalt

deci generalul călare.

După un ceas, aşa cum se cuvine

oricărui general galonat

a ieşit de la curvă în pas de marş cadenţat

cu pantalonii în vine

mai mult dezbrăcat.

„Soldaţi! a urlat el la noi

când intraţi la doamna-n încăpere

să vă ştergeţi bocancii de noroi

altiminteri nu mai vedeţi muiere”.

Ne-colonaserăm frumos, cuminţi

cu feţele trase şi chipiu-ntr-o parte

cu feţe de sfinţi

à la Napoleon Bonaparte

cu mâini fluturând prin buzunarele sparte.

A intrat întâi Ion

fiu de ţăran, venit din Apuseni

apoi au năvălit şi celilaţi, unul pirpiriu, altul zdrahon

ameţiţi de-atâta vin cu sifon

ca la chermeza cu prea mulţi meseni.

La urmă am rămas doar eu

puţin golan, puţin derbedeu

cu mâna apăsând pe clanţa uşii

tremurând în neştire

să mângâi pielea de dincolo-a păpuşii

îmbrăcat în vestonul subţire.

De sub cozoroc, ochii-mi mijră a mirare

din gură-njurăturile-mi ieşeau caline

„Păi bine fă, mie-mi arde-a-nsurătoare

şi ţie-aici ţi-e dor de mine?”

am plecat demn

cu sufletul înghesuit în valiza de lemn

tăcut

Celorlalţi doar -am lăudat ” Să vezi ce i-am făcut!”

Lasă un răspuns

