Poem cu datorii

Astăzi dăm socoteală

Pentru tot ce am făcut

Contabilul, tuciuriu, cu cravată la gât

ne ia la rost pentru noaptea de pileală

de-acum un an,

pentru fiecare ban dat pe trăscău

şi pentru dimineţile în care ne era rău.

Pentru acea dimineaţă

pe tine te-a scos datoare cu-o viaţă

Eu, pentru că m-am dus departe

tuciuriului îi sunt dator cu-o moarte.

„De unde să mai mor, mă?” i-am zis

„Tu nu vezi că am murit odată pe bune

şi de vreo două ori în vis?”

Pentru că ţi-am pus mâna pe sâni

moartea i-o dau mai devreme

cu câteva săptămâni.

Îţi dai seama, că m-aş fi afundat în datorii

dacă făceam cu tine şi copii

Ţie tuciuriul îţi contabilizează gemetele acum

să văd pe unde scoţi cămaşa, femeie

Când oi plăti pentru fiecare idee

şi pentru fiecare fum.

Pentru fiecare prostie

o să-i mai dăm, pe deasupra, o mie

Şi-n plus, doar pentru că am îndrăznit

să te sărut şi-a doua oară

contabilul negru ca dracu ne- a hărăzit

să nu ne mai săturăm de infinit

şi lumea să moară

Vezi tu, iubito, cât avem de plătit

doar pentru că ne-am întâlnit?

Lasă un răspuns

